Loopgroepen

Onze loopgroepen, iets voor jou?

Omdat er bij HAAG Atletiek zo veel loopgroepen zijn op verschillende niveaus, zit er voor jou altijd een geschikte groep bij. En het hardlopen in een groep biedt veel voordelen:

– Onder begeleiding van een deskundige trainer doe je een warming up, een verantwoorde training en een cooling down. Zo loop je minder kans op een blessure dan wanneer je alleen traint.

– Het is goed voor je motivatie, want in een groep pep je elkaar op en ben je geneigd vaker te gaan trainen.

– Je trekt je op aan het niveau van de groep… voor je het weet ren je veel sneller en verder dan verwacht!

– Je doet eerder mee aan wedstrijden, mede omdat HAAG Atletiek regelmatig laagdrempelige loopevenementen organiseert.

– Na de training is er gelegenheid voor een kop koffie of een biertje in onze gezellige kantine.

Wanneer zijn de trainingen?

Wedstrijdgericht hardlopen: training op maandag-  en woensdagavond (19.00 uur), dinsdagochtend (10.30 uur) en zaterdagochtend (9.30 uur).

Recreatief hardlopen: training op maandag- en woensdagavond (19.00 uur), dinsdagochtend (10.30 uur), vrijdagochtend (10.00 uur), vrijdagavond (19.00 uur), zaterdagochtend (9.30 uur) en zondagochtend (10.00 uur).

Fitwalken: training op maandag- en woensdagavond (19.00 uur), dinsdagochtend (10.00 uur) en vrijdagochtend (10.00 uur).

Sommige lopers trainen hooguit 1x per week bij HAAG Atletiek, andere 3 of 4 keer per week. Hoe vaak jij wilt trainen, is aan jou.

Wil je meer informatie of een keer meetrainen?

Loopgroepen (recreatief lopen en fitwalken, wandelen): mail René Le Grand: r.le.grand@ziggo.nl. Als je aangeeft welke afstanden je nu loopt en wat je snelheid ongeveer is, kan hij je een loopgroep aanraden. Vervolgens kun je een maand gratis proeftrainen.

Loopgroepen (prestatielopen wegatletiek, trainen met een schema): ben je een ervaren, wedstrijdgerichte loper? Mail dan naar Sjaak Oosterlaken: sjaakoosterlaken@gmail.com. Hij kan je meer vertellen over de wedstrijdgerichte groepen, en als je aangeeft welke afstanden je nu loopt en wat je snelheid ongeveer is, kan hij je een loopgroep aanraden. Vervolgens kun je een maand gratis proeftrainen.